Dane Klienta
Profil przedsiębiorstwa: transportowo- magazynowa
Charakterystyka: magazynowanie, transport, logistyk
Strona www: https://braciatyszka.pl/
Informacja o kliencie
Firma Bracia Tyszka s.c. działa od 1997, zajmuje się transportem towarów w obrębie swojej infrastruktury magazynowej, krajowym i międzynarodowym przewozem dóbr, przeładunkiem, magazynowaniem, konfekcjonowaniem, metkowaniem, etykietowaniem oraz dystrybucją towarów. Wraz z rozwojem firmy poszerzono ofertę o organizację procesów logistycznych oraz obsługę celną i usługi dźwigowe. Posiadają licencję zawodową Ministra Infrastruktury, OCP międzynarodowe i krajowe, ponadto są członkiem Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych.
Potrzeby i problemy
W związku z dynamicznym rozwojem przedsiębiorstwa oraz koniecznością obsługi większej liczby zamówień, dotychczasowe metody zarządzania procesami transportowymi okazały się niewystarczające. Klient zmagał się z różnymi problemami, takimi jak optymalizacja tras, puste przebiegi. Dochodziło do powstania niepotrzebnych kosztów, działania były realizowane wolniej, co z kolei przekładało się na ilość wykonanych zleceń oraz wysokość osiąganych zysków. Firmie zależało na redukcji tych kosztów, szukano oprogramowania do optymalizacji wszystkich procesów związanych z przewozem towarów.
Wybór systemu
Jednym z celów przedsiębiorstwa jest rozwijanie prowadzonej działalności. Rozwój firmy niezaprzeczalnie musiał iść w parze z wdrożeniem bardziej zaawansowanego systemu IT, składającego się z różnych komponentów, wspomagających pracę działów w firmie. Zdecydowano się na system Naviero. Program ma wiele zalet, które pozwoliły rozwiązać istotne dla firm transportowych problemy, jak monitoring płatności, kontrola kosztów, organizacja pracy kilku oddziałów i wielu pracowników czy minimalizacja liczby pustych przewozów. Dzięki swojej elastyczności i szerokiemu zakresowi funkcji, Navireo idealnie wpisuje się w potrzeby firm, które poszukują efektywnych narzędzi do zarządzania operacjami logistycznymi.
Wdrożenie
Wdrożenie Navireo przyniosło natychmiastowe korzyści. System umożliwił automatyzację wielu procesów związanych z planowaniem i realizacją przewozów, co z kolei przełożyło się na znaczną redukcję błędów operacyjnych oraz optymalizację tras transportowych. W efekcie firma odnotowała zmniejszenie kosztów transportu o ponad 20% w ciągu pierwszych sześciu miesięcy od wdrożenia.
Dodatkowo, dzięki zaawansowanym funkcjom raportowania, firma uzyskała lepszy wgląd w swoje procesy logistyczne, co umożliwiło dalsze optymalizacje i podjęcie strategicznych decyzji opartych na dokładnych danych.
Rozwiązania wdrożone przez ATISOFT:
- Przygotowanie różnego rodzaju raportów – Stworzyliśmy dedykowane raporty, które pozwalają na bieżąco monitorować kluczowe wskaźniki biznesowe. Dzięki temu zarząd firmy ma pełną kontrolę nad finansami, logistyką i sprzedażą, co ułatwia podejmowanie strategicznych decyzji.
- Portal B2B z raportami – Zintegrowaliśmy system Navireo z portalem B2B, umożliwiając klientom naszego klienta bezpośredni dostęp do danych i raportów. Dzięki temu współpraca z partnerami biznesowymi jest bardziej przejrzysta i efektywna.
- Integracja Navireo z FTP za pomocą Winsport – Zaimplementowaliśmy Winsport, narzędzie do integracji Navireo z serwerami FTP, co automatyzuje przesyłanie i pobieranie danych. Dzięki temu firma może bezproblemowo synchronizować informacje między systemami, oszczędzając czas i eliminując ryzyko błędów.
- Obsługa sortowni – Zoptymalizowaliśmy procesy związane z obsługą sortowni, integrując je z systemem ERP Navireo. To rozwiązanie umożliwiło szybsze i bardziej precyzyjne przetwarzanie zamówień, co wpłynęło na zwiększenie efektywności operacyjnej.
Korzyści
Firma decydując się na system Navireo osiągnęła wiele korzyści takich jak: minimalizacja kosztów dostaw, wzrost jakości obsługi klienta, optymalizacja długości tras. Ważną korzyścią dla przedsiębiorstwa były także niższe „koszty społeczne” – ograniczenie liczby ciężarówek, emisji spalin i wypadków. Dzięki wdrożeniu, firma nie tylko zredukowała koszty, ale również zwiększyła swoją konkurencyjność na rynku a integracja z dedykowanymi aplikacjami oraz automatyzacja procesów księgowych i kadrowo-płacowych przyczyniła się do zwiększenia efektywności operacyjnej. Dla już wdrożonego systemu, firma realizująca wdrożenie zapewnia pełne wsparcie technologiczne i merytoryczne umożliwiające bieżące dostosowywanie systemu do zmieniających się potrzeb biznesowych firmy.
Plany na przyszłość
Po udanym wdrożeniu systemu ERP Navireo, firma Bracia Tyszka s.c. planuje dalszą automatyzację procesów magazynowych i logistycznych. Zamierza również rozwijać portal B2B, aby wzmocnić relacje z partnerami biznesowymi. W planach są także inwestycje w ekologiczne rozwiązania, co pozwoli na dalszy rozwój i umocnienie pozycji na rynku.
